{"id":5439,"date":"2016-09-30T09:27:57","date_gmt":"2016-09-30T09:27:57","guid":{"rendered":"https:\/\/perfectspace.pl\/?p=5439"},"modified":"2020-01-23T09:04:21","modified_gmt":"2020-01-23T08:04:21","slug":"nowe-inwestycje-deweloperskie-w-warszawie-dobra-nazwa-musi-byc-ekologiczna","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/perfectspace.pl\/blog\/nowe-inwestycje-deweloperskie-w-warszawie-dobra-nazwa-musi-byc-ekologiczna\/","title":{"rendered":"Nowe inwestycje deweloperskie w Warszawie: dobra nazwa musi by\u0107 ekologiczna?"},"content":{"rendered":"\n

Nie ma wątpliwości, że nazwa inwestycji jest jednym z najważniejszych elementów jej wizerunku – to w końcu ona jako pierwsza przyciąga uwagę klienta. Marketingowcy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że dobra nazwa powinna wzbudzać pozytywne emocje i skojarzenia. A że w Polsce stale rośnie świadomość ekologiczna, to nowe inwestycje deweloperskie w Warszawie stawiają w swoich nazwach na naturę.<\/strong><\/p>\n

W naszych poprzednich wpisach zajęliśmy się trzema rodzajami nazw nowych inwestycji deweloperskich w Warszawie: pochodzącymi od nazw pobliskich ulic<\/a> (wariant zdecydowanie najmniej wyszukany, choć bez wątpienia najpraktyczniejszy), popularnych dzielnic<\/a> lub też zaczerpniętymi z innego języka<\/a>. Najbardziej dziwi niezwykła popularność nazw zbieżnych z adresem, bo o tych potencjalny klient może zwyczajnie zapomnieć – nazwy ulic mają to do siebie, że potrafią bardzo łatwo wypadać z głowy. Poza tym nazwa obcojęzyczna o wiele skuteczniej działa na wyobraźnię. Podobnie jest zresztą z nazwami, które bezpośrednio nawiązują do natury.<\/p>\n

\"Perfect<\/p>\n

Ogrody Wesoła<\/em><\/span><\/p>\n

Zielono nam?<\/h2>\n

Nazwa ma ogromne znaczenie marketingowe, bo podkreśla te cechy inwestycji, na które deweloper pragnie zwrócić naszą uwagę.<\/strong> A natura jest w cenie, bo według danych Centrum Badania Opinii Społecznej aż 33% z nas przy wyborze nowego mieszkania zwraca baczną uwagę na dużą ilość zieleni i wolnej przestrzeni wokół. <\/strong>Co ciekawe, mniejsze znaczenie mają m.in. wygląd zewnętrzny budynku, obecność w okolicy obiektów użyteczności publicznej (urzędy, sklepy, szpitale), a nawet dobre skomunikowanie z innymi dzielnicami i swobodny dojazd do pracy!<\/p>\n

Nazwy nowych inwestycji deweloperskich w Warszawie tylko potwierdzają to, że natura znajduje się aktualnie w cenie: Osiedle Pod Dębami, Słoneczna Polana, Ogrody Przyjaciół, Osiedle Flora, Słoneczna Kaskada… <\/em>Widząc tego typu nazwy, odbiorca od razu zaczyna myśleć, że osiedla te są miejscami spokojnymi i relaksującymi, a więc znakomicie nadają się do zamieszkania. Oczywiście nikt zdrowy na umyśle nie podejmie decyzji o zakupie mieszkania, kierując się wyłącznie nazwą osiedla, ale pozytywne emocje przy pierwszym kontakcie z ofertą to znakomity punkt wyjścia.<\/strong><\/p>\n

\"Perfect<\/p>\n

Lake Park Apartments<\/em><\/span><\/p>\n

Nowe inwestycje deweloperskie: zakazany ogród?<\/h2>\n

Deweloperzy, a raczej ich specjaliści od marketingu doskonale wiedzą, że kupujący poszukują osiedli, które zlokalizowane są w spokojnej okolicy, najlepiej wśród pięknych terenów zielonych. Dlatego nazwy osiedli mieszkaniowych często zawierają określenia nawiązujące do przyrody: najchętniej sięga się po „ogród” i „słońce”<\/strong>, ale popularnością cieszą się też strumyki, kwiaty i drzewa. Sama nazwa to jedno, ale należy ją jeszcze odpowiednio umotywować w opisie realizacji, a przynajmniej spróbować to zrobić. Spojrzymy na oficjalne opisy nowych inwestycji deweloperskich w Warszawie:<\/p>\n

    \n
  • Osiedle Leśny Kwiat<\/strong> „jest atrakcyjnie położone w otulinie Lasu Kabackiego i w pobliżu Uzdrowiska Konstancin-Zdrój”<\/em>, a poza tym „wszystkie mieszkania posiada prywatne ogrody”<\/em> [zapis oryginalny].<\/span><\/li>\n
  • W przypadku osiedla Zielony Marysin<\/strong> „tuż za rogiem znajdują się rozległe tereny zielone Wawra”, a „w parku im. Matki Mojej, Lesie Rembertowskim czy Lesie im. Jana Sobieskiego można pobiegać, pojeździć na rowerze bądź pospacerować”<\/em>. Jak podkreśla deweloper na terenie osiedla „będzie również dużo ładnej zieleni”<\/em>.<\/span><\/li>\n
  • Zen Garden<\/strong> to „sześć trzykondygnacyjnych budynków, położonych na działce, której aż 70% zajmuje zieleń!”<\/em>. Deweloper w opisie zaznacza też, że „budynki dosłownie otulone są zielenią, a spacerując po okolicy można poczuć się niemal jak na Mazurach”. <\/em><\/span><\/li>\n
  • Dużo bardziej powściągliwy jest opis inwestycji Ogrody Wesoła<\/strong>. Jak zaznacza deweloper „każdy z segmentów posiada własny ogród o powierzchni od 250 do 440 mkw”<\/em>. I to tyle, przynajmniej jeżeli chodzi o naturę. Trochę skromnie, jak na osiedle, które reklamuje się hasłem „domy w zieleni”<\/em>.<\/span><\/li>\n
  • Bardziej międzynarodową, choć nadal związaną z naturą nazwę posiada Lake Park Apartments<\/strong>. Zdaniem dewelopera to „miejsce idealne dla każdego, kto pragnie połączyć miłość do wielkomiejskiego stylu życia z bliskością natury”<\/em>, bo „całość usytuowana w otoczeniu zieleni”<\/em> i tuż przy jeziorze.<\/span><\/li>\n
  • Ogrody Włochy<\/strong> to inwestycja „skierowana do osób pragnących zamieszkać z dala od miejskiego zgiełku, ale i blisko centrum miasta. W sąsiedztwie znajdują się piękne tereny zielone, parki, stawy”<\/em> i tak dalej. Deweloper podkreśla też, że „na osiedlu zastosowano rozwiązania sprzyjające oszczędzaniu energii”<\/em>.<\/span><\/li>\n<\/ul>\n

    \"Perfect<\/p>\n

    Ogrody Włochy<\/em><\/span><\/p>\n

    Do nazw nowych inwestycji deweloperskich w Warszawie należy rzecz jasna podchodzić z pewną ostrożnością, bo często bywa tak, że obiecywanej lub sugerowanej zieleni nie ma wcale tak wiele, a za oknem biegnie trasa szybkiego ruchu. Albo nawet gorzej. Najlepszą przestrogą są Królewskie Ogrody<\/strong> na warszawskiej Woli. Zaczynając inwestycję, deweloper twierdził, że od strony południowej będzie otoczona ona zielonym dziedzińcem z placem zabaw dla dzieci. Problem w tym, że osiem metrów dalej (!) inna firma zaczęła budować kolejny budynek, więc teraz mieszkańcy Królewskich Ogrodów muszą podziwiać przez okno… gołą ścianę.<\/p>\n
    \n<\/body><\/html>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

    Nie ma wątpliwości, że nazwa inwestycji jest jednym z najważniejszych elementów jej wizerunku – to w końcu ona jako pierwsza przyciąga uwagę klienta. Marketingowcy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że dobra nazwa powinna wzbudzać pozytywne emocje i skojarzenia. A że w Polsce stale rośnie świadomość ekologiczna, to nowe inwestycje deweloperskie w Warszawie stawiają w […]<\/p>\n","protected":false},"author":5,"featured_media":10719,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"acf":[],"yoast_head":"\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\t\n\t\n\t\n\n\n\t\n\t\n\t\n