{"id":7072,"date":"2017-11-24T15:02:06","date_gmt":"2017-11-24T15:02:06","guid":{"rendered":"https:\/\/perfectspace.pl\/?p=7072"},"modified":"2018-04-19T11:22:32","modified_gmt":"2018-04-19T11:22:32","slug":"nowe-inwestycje-deweloperskie-warszawa-pelna-fikcyjnych-apartamentow","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/perfectspace.pl\/blog\/nowe-inwestycje-deweloperskie-warszawa-pelna-fikcyjnych-apartamentow\/","title":{"rendered":"Nowe inwestycje deweloperskie: Warszawa pe\u0142na fikcyjnych apartament\u00f3w"},"content":{"rendered":"\n
<\/p>
Przeglądając oferty warszawskich deweloperów, można odnieść wrażenie, że w stolicy sprzedawane są wyłącznie apartamenty. Czyżby Warszawiacy aż tak cenili sobie luksus? Nic bardziej mylnego. Marketingowcy po prostu lubią (nad)używać słowa „apartament” w nazwach nowych inwestycji deweloperskich, gdyż nadaje ono przedsięwzięciu bardziej elitarnego charakteru.<\/strong><\/p>\n <\/p>\n Nie ulega wątpliwości, że nazewnictwo jest ważnym narzędziem marketingowym na rynku budownictwa mieszkaniowego. Właśnie z tego powodu nowe inwestycje deweloperskie w Warszawie często zawierają w swojej nazwie nazwę prestiżowej dzielnicy<\/a> albo przynajmniej jakieś fikuśne, obcojęzyczne słowo<\/a>. Deweloperzy starają się przyciągać klientów określeniami, które kojarzą się z czymś ekskluzywnym, elitarnym i luksusowym<\/strong>. A właśnie takim magicznym słowem jest „apartament”. Zdaniem agencji Creative Answer 5% wszystkich inwestycji deweloperskich w naszym kraju zawiera w nazwie właśnie to określenie<\/strong>. Na co komu zwykłe mieszkanie, skoro w tej samej cenie można mieć apartament? Problem w tym, że należy zachować odpowiedni dystans do nazw nowych inwestycji deweloperskich, bo do miana apartamentów coraz częściej pretendują mieszkania, którym metrażem bliżej do kawalerek<\/strong>.<\/p>\n <\/p>\n Apartament kojarzy się potencjalnym klientom z zachodnim, lepszym standardem życia. A za taki produkt można zapłacić więcej. Nic dziwnego, że deweloperzy tak chętnie używają tego określenia w przypadku swoich projektów. W ciągu najbliższego roku w samej tylko Warszawie zostaną oddane do użytku następujące nowe inwestycje deweloperskie (w nawiasach podajemy metraż najmniejszych, dostępnych jeszcze mieszkań): <\/p>\n Do tego dodać można inwestycje deweloperskie, które zostały oddane w ciągu kilku ostatnich lat do użytku: Apartamenty Bakalarska<\/strong> (25,33 m2), Apartamenty Latarnia\/Port<\/strong> (37,18 m2), Apartamenty The Tides<\/strong> (62,18 m2), Apartamenty Solec 24<\/strong> (48,62 m2), Apartamenty Cosmopolitan<\/strong> (53,13 m2), Apartamenty Port Praski – Sierakowskiego<\/strong> (74,34 m2), Apartamenty Marymoncka<\/strong> (65,76 m2).<\/p>\n <\/p>\n Czemu deweloperzy tak chętnie umieszczają apartamenty w nazwach swoich inwestycji? Najczęściej to po prostu próba sztucznego podniesienia prestiżu lokalu<\/strong>, który tak naprawdę powinien nazywać się „mieszkaniem o podwyższonym standardzie”. Tego typu marketingowe sztuczki ułatwia w Polsce stan prawny, bo żadne przepisy nie określają tego, jakie dokładnie warunki musi spełniać apartament<\/strong>. Istnieją jednak pewne zwyczajowe, branżowe zasady w tym zakresie. Jaki powinien być zatem apartament z prawdziwego zdarzenia?<\/p>\n <\/p>\n Przede wszystkim prawdziwy apartament musi posiadać odpowiedni metraż – co najmniej 100 metrów kwadratowych<\/strong>, choć w niektórych wypadkach dopuszcza się wyjątki, jeżeli lokal spełnia pozostałe warunki. Ważna jest również odpowiednia wysokość: odległość między sufitem a podłogą powinna wynosić przynajmniej 3 metry. <\/strong>Inne typowe cechy apartamentów? Tego typu lokale posiadają wyraźnie oddzieloną część nocną od dziennej, nietypowe pomieszczenia (garderoba, prywatna siłownia) i są zbudowane z najwyższej jakości materiałów konstrukcyjnych i wykończeniowych<\/strong> (np. drewno egzotyczne<\/a>, kamień naturalny).<\/p>\n <\/p>\n Uwaga: bardzo ważna jest odpowiednia lokalizacja apartamentu. Apartamentowiec musi być położony w prestiżowej okolicy, a w jego pobliżu powinny się znajdować obiekty kulturalne<\/strong> (teatry, muzea, galerie) oraz tereny zielone<\/strong>. Prawdziwy apartament da się też rozpoznać po atrakcyjnym widoku z okna (park, rzeka, starówka).<\/p>\n<\/body><\/html>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Przeglądając oferty warszawskich deweloperów, można odnieść wrażenie, że w stolicy sprzedawane są wyłącznie apartamenty. Czyżby Warszawiacy aż tak cenili sobie luksus? Nic bardziej mylnego. Marketingowcy po prostu lubią (nad)używać słowa „apartament” w nazwach nowych inwestycji deweloperskich, gdyż nadaje ono przedsięwzięciu bardziej elitarnego charakteru. Nie ulega wątpliwości, że nazewnictwo jest ważnym narzędziem marketingowym na rynku budownictwa […]<\/p>\n","protected":false},"author":5,"featured_media":10779,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"acf":[],"yoast_head":"\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\t\n\t\n\t\n\n\n\t\n\t\n\t\nMoje miasto, a w nim – apartamenty<\/h2>\n
\n
Nazwy nowych inwestycji deweloperskich zakłamują rzeczywistość<\/h2>\n