Home staging to świetne rozwiązanie pozwalające podnieść wartość nieruchomości oraz przyspieszyć transakcję sprzedaży. To jednocześnie inwestycja, która dobrze przeprowadzona – zawsze przyniesie oczekiwany zysk w stosunku do poniesionych nakładów. Pytanie, jak home staging powinien wyglądać w 2021 roku, aby spełnił swoją rolę?
Home staging to bardzo modna praktyka, dzięki której można sprzedać swoją nieruchomość za bardziej atrakcyjną cenę. Niestety coraz rzadziej to utarta reguła, ponieważ samo modne urządzenie lokum dziś jest zdecydowanie niewystarczające. Aby home staging był skuteczny, potrzebna jest zdroworozsądkowa adaptacja wnętrza, uwzględniająca potrzeby potencjalnych nabywców czy ceny rynkowe danej lokalizacji. Dlaczego?
UWAGA!
Nawet najpiękniej zaprezentowany produkt nie sprzeda się, jeżeli jego zawartość nie będzie spełniać zakładanych standardów, a kwota jaką zażądamy będzie oderwana od rzeczywistości.
Odejdź od neutralności
Jednym z podstawowych błędów, jakie popełnia się przy home stagingu jest próba uzyskania wnętrza o neutralnym klimacie – na tyle uniwersalnego, aby podobał się wszystkim. Tymczasem trudno wymagać od klienta, aby mógł ocenić walory nieruchomości urządzonej bezosobowo, na dokładnie tych samych zasadach co dziesiątki innych, które oglądał do tej pory.
UWAGA! To właśnie dzięki temu, że urządzimy sprzedaną nieruchomość w sposób wyrazisty, potencjalny klient od razu będzie wiedział, że ogląda mieszkanie idealnie skrojone na miarę jego potrzeb.
2021 rok w home stagingu będzie o tyle ciekawy, że kolorami wybranymi przez instytut Pantone są „uspokajający” jasnoszary oraz „słoneczny” żółty. Barwy te, będąc wyrazem nadziei na lepsze jutro, będą pięknie komponować się w urządzanych na sprzedaż mieszkaniach.
Jak wprowadzić kolory Pantone do wnętrza?
Ciekawym akcentem na pewno będą jasnoszare meble, takie jak sofa, fotele czy obicia krzeseł. Poza tym szarości świetnie skomponują się z eleganckimi granatami, jasnym drewnem czy złotymi dodatkami. To właśnie te połączenia sprawią, że mieszkanie nabierze wyrafinowanego kunsztu, wizualnie podnoszącego jego wartość.
UWAGA! Jasna szarość to świetny kolor do wykorzystania na ściany. Taka barwa, użyta na wybranych powierzchniach, optycznie powiększy przestrzeń i będzie tłem dla dodatków w równie modnym, żółtym odcieniu.
Stawiaj na trendy
Jednym z najważniejszych trendów, które będą rządzić home stagingiem w 2021 roku jest mindfulness interiors. Inaczej mówiąc, to wnętrza przygotowane w sposób zrównoważony, które pozwalają na wypoczynek i swoistą ucieczkę od zgiełku towarzyszącego nam na co dzień.
UWAGA! Mieszkanie, w którym znajdziemy trend mindfulness jest funkcjonalne i praktyczne. Tutaj każdy przedmiot pełni swoją określoną rolę, stąd brak zagracających przestrzeń mebli, dekoracji i rzeczy, które mogłyby przytłaczać wnętrze. W takim domu czy mieszkaniu żyje się naprawdę wygodnie i komfortowo.
Przestrzeń mindfulness ma jeszcze jedną zaletę – znajdziemy w nim pełną gamę naturalnych dodatków wykonanych z bawełny, lnu, wikliny, drewna, kamienia czy bambusa. Towarzyszące im kolory ziemi, przygaszone zielenie, delikatne brązy i obecnie najmodniejsze – jasne szarości, to kolory uwielbiane przez większość nowoczesnych nabywców nieruchomości.
Wykaż się kreatywnością
Mieszkanie na sprzedaż nie może być nudne. Stawiając na kreatywność, warto więc wykorzystać trend mixing and matching, czyli mieszanie i łączenie. Pracując w obrębie jednego stylu czy palety kolorystycznej, wstawiamy więc do mieszkania komplety mebli w różnych kolorach czy tkaniny o tej samej palecie barw, ale innych materiałach wykończeniowych. Korzystamy z różnych kształtów, form i kolorów, zachowując umiar, tak wnętrze nie raziło, ale przyciągało uwagę swoim kreatywnym podejściem do kwestii aranżacyjnych.
CIEKAWE!
Jak wygląda praca home stagera w praktyce?
Naszą rolą, jako home stagera, jest profesjonalne przygotowanie mieszkania czy domu pod sprzedaż (lub wynajem). Wiedzę, jak to zrobić, czerpiemy ze znajomości specyfiki rynku wtórnego, na którym dziś liczy się zarówno lokalizacja, metraż czy układ pomieszczeń, jak i wrażenie, które na potencjalnych nabywcach robi wnętrze.
W praktyce zaczynamy od zbadania nieruchomości pod kątem jej mocnych i słabych cech. Po tej diagnozie przystępujemy do faktycznej pracy, podczas której naszym celem jest takie zaaranżowanie przestrzeni, aby kupiec mógł bez problemu wyobrazić sobie życie w danym miejscu. Dzięki temu w efekcie sprzedajemy nie metry, a marzenia – w końcu to podstawowa dewiza home stagingu!