Poza profesjonalizmem i jakością świadczonych usług decydującą rolę w postrzeganiu lokalu usługowego przez potencjalnego klienta odgrywa jego wystrój. Wygląd wnętrza lokalu stanowi istotny element wizerunkowy firmy. Elegancko i funkcjonalnie zaprojektowane wnętrze przyciąga swoim wyglądem i zachęca do kolejnych odwiedzin.

Dziś na rynku usług konkurencja jest bardzo duża . Aby zaistnieć i przetrwać warto zainwestować w niepowtarzalny wystrój lokalu. Tworzenie wizerunku marki pozwalającego wyróżnić produkt w branży ma wpływ na sukces firmy.

lokal-uslugowy Projektowanie wnętrz lokali usługowych - 8 porad architekta

Niezależnie od tego czy mamy pomysł na to jak urządzić nasz lokal usługowy, czy jeszcze takiego pomysłu nie mamy, warto skorzystać z profesjonalnej pomocy architekta wnętrz. Architekt wnętrz zadba o przyjazny klimat wnętrza i spójną identyfikację miejsca. Zbierze wszystkie pomysły w całość, ubierze je w kolor i materiały, doradzi przy doborze wszystkich elementów wnętrza.

JAK STWORZYĆ WYMARZONE WNĘTRZE NASZEGO LOKALU USŁUGOWEGO?

Przedstawiamy kilka cennych porad architekta Perfect Space Piotra Dziducha.

1. LOKALIZACJA.

Na samym początku warto przeanalizować usytuowanie naszego lokalu. Jeżeli mamy do dyspozycji lokal w budynku wolnostojącym, powinniśmy zwrócić uwagę z której strony ulokować główną witrynę, wejście i reklamę, tak abyśmy byli zauważalni i rozpoznawalni dla przechodniów z ulicy. Zwróćmy uwagę na ilość światła wpadającą do lokalu. Sprawdźmy czy nie podchodzimy pod konserwatora zabytków. W takim przypadku należy liczyć się z kilkoma ograniczeniami co do wyglądu lokalu i jego elewacji. Jeżeli nasz lokal znajduje się na terenie Centrum Handlowego, to koniecznie przed przystąpieniem do prac projektowych i remontowo-budowlanych musimy skontaktować się z dyrekcją Galerii oraz inspektorem technicznym aby dowiedzieć się jakie wytyczne projektowe posiada nasza Galeria.

2. NIEZBĘDNE UZGODNIENIA.

Ze względu na swoją specyfikę, lokale usługowe klasyfikowane są jako wnętrza użyteczności publicznej. Pamiętajmy, że projekt wnętrza musi być uzgodniony z rzeczoznawcą PPOŻ oraz z rzeczoznawcą BHP i Sanepid. Na etapie projektowania musimy pamiętać o tych zagadnieniach.

3. FUNKCJA WNĘTRZA.

Zagospodarowanie przestrzeni powinno być w pełni dopasowane do profilu działalności i filozofii firmy.

4. KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO.

Przygotowując aranżację wnętrza dbamy przede wszystkim o to aby każdy użytkownik czuł się w nim bezpiecznie i komfortowo. Pomieszczenie powinno być dobrze doświetlone. Zadbajmy o to aby wnętrze było miłe i sprzyjało spotkaniom. Likwidujmy wszelkie bariery fizyczne takie jak np. niepotrzebne progi, zbędne ściany, przepierzenia. W miarę możliwości dążmy do otwierania przestrzeni. Czysta, jasna przestrzeń , nie zagracona zbędnymi przedmiotami stwarza atmosferę sprzyjającą spotkaniom z klientem.

5. ARANŻACJA.

Stanowiska obsługi ustawiajmy zawsze frontem do klienta. Układ taki jest bardziej przyjazny w odbiorze, wzbudzamy większe zaufanie i pokazujemy że jesteśmy otwarci na klienta.

6. ŚWIATŁO DZIENNE.

Wykorzystujmy światło dzienne. Jeżeli mamy duże witryny, nie przesłaniajmy ich w całości. Pokażmy co dzieje się w środku. Zainteresujmy przechodnia grą światła wewnątrz lokalu, ekspozycją i wystrojem.

7. ODWAŻNE PROJEKTOWANIE.

Nie bójmy się stosować niekonwencjonalnych rozwiązań materiałowych, zmieniajmy znaczenie przedmiotom. Miejmy odwagę puścić wodzę fantazji i zrealizować nasze pomysły. Oryginalny element we wnętrzu zawsze będzie mile widziany.

8. CHŁODNA KALKULACJA.

Co ciekawe, wiele interesujących wnętrz usługowych powstaje małym nakładem finansowym. Nie jest powiedziane, że nie możemy zrobić fajnego lokalu usługowego mając mały budżet. Architekt musi umieć kalkulować. Na rynku istnieje mnóstwo tanich, dobrych rozwiązań, które czasem wystarczy niekonwencjonalnie zestawić aby uzyskać pożądany efekt.

lokal-uslugowy Projektowanie wnętrz lokali usługowych - 8 porad architekta

Opublikowano poniedziałek, 21 lipiec 2014 przez Maciej Balcerek
avatar
Chief manager / supervision Skills: prawo, sprzedaż, opiniowanie i pełna obsługa nieruchomości, logistyka,negocjacje, umowy, odpowiedzialność za misję firmy, ostatnie słowo.

Jedna odpowiedź do wpisu “Projektowanie wnętrz lokali usługowych – 8 porad architekta”

  1. avatar Krzysztof napisał(a):
    7 luty 2015 o godz. 09:20

    Największy problem, to przekonać inwestora, że jego pomysł by na 30 m.kw. umieścić n.p. 30 stolików ( …bo wie pan, stolik zarabia. Siedzą przy nim cztery osoby…) jest nierealny. W końcu o wszystkim decyduje jego żona. Projektowanie to ciężko zarobiony kawałek chleba :)

    Pozdrawiam

Zostaw odpowiedź